Met gevelreclame valt je bedrijf 24 uur per dag op. Daardoor trek je niet alleen de aandacht van potentiële klanten, maar kunnen bestaande klanten je pand ook makkelijker vinden. Het is dan ook niet voor niets dat signing bedrijven diverse vormen van gevelreclame hebben ontworpen, zodat er altijd een passende oplossing is.

In dit artikel bespreken we de meest voorkomende vormen van reclame op de gevel, zodat je voor jezelf de afweging kunt maken over welke vorm voor jouw bedrijf het meest geschikt is.

Doosletters

Het grote voordeel van doosletters, is dat de letters individueel van elkaar gemaakte kunnen worden. Daardoor heb je de volledige vrijheid wat betreft vorm, kleur en verlichting. Dat is de reden waarom doosletters één van de meest populaire vormen van gevelreclame is. Je kunt er simpelweg alle kanten mee op.

Lichtbakken

Lichtbakken bestaan uit één geheel en worden met behulp van LED-verlichting goed zichtbaar. Net zoals met doosletters, kun je met lichtbakken alle kanten op: rechthoekig, gebold, vierkant… het is allemaal mogelijk. Ook kun je een reliëf laten aanbrengen, zodat de lichtbak nog meer opvalt.

Raambelettering

Raambelettering is een relatief goedkope vorm van gevelreclame. Zoals de naam al aangeeft, wordt er folie op het raam aangebracht waarmee je – net zoals bij doosletters en lichtbakken – alle kanten op kunt.

Het grote voordeel van raambelettering is dat het enerzijds de aandacht van voorbijgangers kan trekken en anderzijds voor privacy kan zorgen voor de mensen die in je zaak aanwezig zijn. De folie voorkomt namelijk (deels) dat iemand van buitenaf naar binnen kan kijken. Erg fijn als je bijvoorbeeld een kapsalon hebt, waarbij veel mensen enige privacy op prijs stellen.

Spandoeken

Hoewel een spandoek na verloop van tijd door weersinvloeden zal verkleuren, heb je er vaak jarenlang plezier van. Het spandoek wordt in een frame geplaatst dat op de gevel wordt gemonteerd. Daardoor valt het spandoek meer op en trekt het eenvoudig de aandacht van voorbijgangers.

Andere vormen van effectieve reclame

Hoewel gevelreclame een zeer effectieve manier is om de aandacht van potentiële klanten te trekken, zijn er natuurlijk nog meer effectieve vormen van reclame. Denk bijvoorbeeld aan vlaggen, bedrijfskleding en voertuigreclame. Met name voertuigreclame is zeer effectief, omdat je met een voertuig vaak grote afstanden aflegt, waardoor het bereik van deze reclamevorm zeer groot is. Lees meer over de vormen van voertuigreclame.

Categories: Werk