Blogsite voor Jan en Alleman!

Werk

Hoe vindt je de juiste kantoorruimte en hoe richt je deze in?

Ben je opzoek naar een nieuwe kantoorruimte in Amsterdam? En weet je ook nog niet helemaal hoe je deze moet inrichten? Dan zullen deze tips je zeker helpen! Het kan soms nog een hele klus zijn om een kantoorpand te vinden en wanneer je die dan eindelijk gevonden hebt, nog eens efficiënt in te richten.

Waar vind ik een kantoorruimte?

Het vinden van een geschikte kantoorruimte is een hele klus. Het aanbod is divers en je zult goed voor ogen moeten hebben waar je behoefte aan hebt. Een kantoorruimte is meer dan alleen een plek waar je werkt, het is ook het visitekaartje van je bedrijf. Wanneer er klanten langs komen, wil je een goede indruk achter laten en daarnaast zal personeel zich ook sneller thuis voelen in een professionele omgeving. Ook presteer je zelf beter in een omgeving waar je je thuis voelt. Hierdoor is het belangrijk dat je een kantoorruimte kiest waar je je helemaal thuis voelt, zodat je werkprestaties naar een hoger niveau getild kunnen worden.

Hoe richt je je kantoor in?

Wat fijn, je hebt een kantoorruimte gevonden! Dan begint de volgende kriem, namelijk het stijlvol inrichten van de ruimte. Zoals eerder gezegd is je kantoor het visitekaartje van je bedrijf, zorg er daarom al voor dat je ontvangsthal tip top in orde is. Een eerste indruk is immers cruciaal. Zorg er ook voor dat het duidelijk is bij welk bedrijf mensen zijn binnengestapt, dit kun je doen door het plaatsen van het logo aan de muur!

Daarnaast zal er ook een indeling gemaakt moeten worden van de werkplekken. Krijgt iedereen zijn vaste plek? Of zal er gewerkt worden met flexplekken? Het is handig om te kijken hoeveel werknemers er zijn en hoeveel werkplekken er gecreëerd moeten worden. Zorg voor sfeer in de ruimte door bijvoorbeeld planten of schilderijen aan de muur te hangen!